28 жовтня 2017 року, Катехитична комісія Стрийської єпархії проведе єпархіальний рівень християнської інтелектуальної гри «Що?Де?Коли?», на тему: «Чеснота чи гріх». До участі у грі запрошуються учні парафіяльних катехитичних шкіл віком від 10 до 17 років, які відповідно будуть змагатися у двох окремих вікових групах: І група – 10-13 років, ІІ група – 14-17 років. Гра відбудеться в суботу 28 жовтня о 11.00 год, за адресою: м. Стрий, вул. Є. Коновальця, 4 (Стрийський районний Будинок культури). Положення про гру, умови участі, порядок і правила гри подано нижче.
ПОЛОЖЕННЯ
про інтелектуальну гру «Що? Де? Коли?»
на тему: «Чеснота чи гріх?»
Мета: ознайомити учнів із катехизмовим вченням про головні гріхи та протилежні їм чесноти; усвідомити про важливість чеснот у християнському житті; заохочувати до наслідування чеснот священномученика Йосафата Кунцевича та ісповідника віри патріарха Йосифа Сліпого.
Учасниками гри є діти та молодь парафіяльних катехитичних шкіл віком від 10 до 17 років, сформовані у дві категорії:
І категорія – 10-13 років
ІІ категорія – 14-17 років
Гра проводиться на трьох рівнях:
– деканальний (дата визначається головою Деканального катехитичного осередку);
– єпархіальний (дата визначається головою Єпархіальної катехитичної комісії);
– всеукраїнський (25 листопада 2017 року).
Організація гри
Базовим підручником для приготування команд до гри є катехитичний посібник «Чеснота чи гріх?», виданий у 2017 році Катехитичною комісією КГВА УГКЦ. Підручник можна придбати у Єпархіальних катехитичних осередках чи отримати електронну версію тут:
http://gra2017www.blogspot.com.
Чеснота чи гріх? Методичний посібник для катехитів.
Чеснота чи гріх? Навчальні матеріали для учнів 5-11 класів.
Запитання до гри на деканальному, єпархіальному та всеукраїнському рівнях будуть відрізнятися. Якщо й виникатимуть співпадіння, то це проста випадковість.
На кожному рівні обирається журі з трьох осіб, які оцінюватимуть правильність відповідей та вестимуть остаточний підрахунок балів.
– ДЕКАНАЛЬНИЙ рівень –
У певній парафії формується команда із 6 осіб. Команда обирає власну назву і капітана та подає заявку на участь у деканальному рівні гри голові Деканального катехитичного осередку.
Під керівництвом голови Деканального катехитичного осередку у наперед визначений день відбувається деканальний рівень гри.
– ЄПАРХІАЛЬНИЙ рівень –
Команди-переможці деканального рівня (по одній у кожній категорії) приймають участь у змаганнях єпархіального рівня. Для участі у грі на єпархіальному рівні голова Деканального катехитичного осередку подає до Єпархіальної катехитичної комісії дані про команди-переможці деканального рівня з вказаною наступною інформацією:
– деканат, парафія, населений пункт;
– назва команди;
– ім`я, прізвище та дата народження кожного учасника із обов’язковим зазначенням того, хто є капітаном команди;
– ім`я, прізвище та контактний телефон особи, яка готує команду до гри (священика чи катехита).
Під керівництвом голови Єпархіальної катехитичної комісії у наперед визначений день відбувається єпархіальний рівень гри.
– ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ рівень –
Команди-переможці єпархіального рівня (по одній у кожній категорії) приймають участь у змаганнях всеукраїнського рівня.
Для участі у грі на всеукраїнському рівні голова Єпархіальної катехитичної комісії подає до Катехитичної комісії Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ дані про команди-переможці єпархіального рівня з вказаною наступною інформацією:
– Єпархія, деканат, парафія, населений пункт.
– Назва команди.
– Ім`я, прізвище та дата народження кожного учасника із обов’язковим зазначенням того, хто є капітаном команди.
– Ім`я, прізвище та контактний телефон особи, яка готує команду до гри (священика чи катехита).
Безпосереднє проведення гри
- Усі команди однієї вікової категорії грають одночасно і в одному приміщенні.
- Відповідно до кількості команд готується відповідна кількість гральних столів, кожен з яких отримує свій порядковий номер. На столах знаходяться аркуші паперу з відмітками номера стола та номера запитання.
- Перед початком гри відбувається жеребкування. За результатами жеребкування командам надається порядковий номер, згідно якого вони займають і відповідний гральний стіл.
- Завдання команд – вчасно давати правильні та вичерпні відповіді на запитання, які зачитуватиме ведучий.
- Свої відповіді команди записують на підготованих аркушах: перша відповідь на аркуші з номером «1», друга на аркуші з номером «2» і т. д.
- Ведучий оголошує запитання, яке теж може одночасно демонструватися на екрані. Після оголошення запитання починається відлік «чистого часу», який дорівнює 60 секунд. Після п’ятдесятої секунди подається звуковий сигнал, який триває 10 секунд. До закінчення цього сигналу капітан команди чи інший гравець зобов’язаний підняти аркуш з відповіддю на витягнуту руку дороги.
- Один з членів журі чи інша особа, призначена членами журі, збирає відповіді команд і кладе їх на окремий стіл, який залишається у всіх на видноті.
- Відповіді, здані із запізненням (після закінчення звукового сигналу), не зараховуються (на них робиться відповідна помітка).
- У випадку, коли команда не в змозі дати будь-яку відповідь, вона теж зобов’язана здати картку.
- Гра відбувається у два тури: 1 тур = 10 запитань, 2 тур = 10 запитань. Після проведення першого туру журі під час короткої перерви підраховує бали й відтак оголошує командам проміжні результати.
- Правильні відповіді на запитання приносять командам бали. В залежності від того, скільки команд дало правильні відповіді на запитання, команда може отримати:
– якщо лише одна команда дала правильну відповідь, вона отримує 1,5 бали;
– якщо тільки дві команди дали правильну відповідь, вони отримують по 1,25 бали;
– якщо три і більше команд дали правильну відповідь, вони отримують по 1 балу.
– команда, яка дала неправильну відповідь, отримує 0 балів.
- Відповідь вважається неправильною, якщо:
– не розкриває суті запитання з достатньою конкретизацією;
– форма відповіді не співпадає з формою запитання;
– команда дала більше одного варіанту відповіді, при цьому бодай один з них невірний;
– містить неправильну пояснювальну інформацію, навіть якщо основна відповідь збігається з правильною;
– у відповіді допущені помилки, які перекручують або змінюють суть відповіді (неправильно названі імена, дати, спосіб дії і т. п.).
- Якщо на картці з відповіддю були допущені виправлення, проте чітко зрозумілою є остаточна відповідь команди, відповідь буде вважатися прийнятою та оцінюватиметься за критеріями, які містяться у п. 12.
- Запитання, яке журі визнає некоректним, у залік не включається і нікому балів не приносить.
- Переможців визначається за кількістю набраних ігрових балів за сумою двох турів.
- Якщо після остаточного підрахунку декілька команд набрали однакову кількість балів, то для визначення переможця цим командам дається ще додатковий блок з трьох запитань (підрахунок відбувається за тим же принципом, що описаний в п. 11).
- Забороняється використання командою будь-яких зовнішніх джерел інформації (шпаргалок, електронних пристроїв, мобільного зв’язку тощо). При першому порушенні команді знімається один бал. При повторному – усі бали команди, набрані в даному турі, анулюються.